Masońskie symbole w „nowym kościele” w San Govanni Rotondo

Na górzystym włoskim półwyspie Gargano leży San Giovanni Rotondo. Tutaj od 1916 roku w klasztorze kapucynów przez 52 lata żył  Ojciec Pio z Pietrelciny (1887-1968), znany mistyk, charyzmatyk, stygmatyk, pomysłodawca Domu Ulgi w Cierpieniu  oraz wspaniały spowiednik.

Kiedy Ojciec Pio rozpoczynał swoją pracę duszpasterską na terenie klasztoru znajdował się jednonawowy kościół Chiesa Santa Maria Delle Grazie  z XVI wieku.

    
      Sanktuarium Matki Bożej Łaskawej                                               Kościół z XVI wieku

W kościele tym zachował się konfesjonał, w którym godzinami spowiadał zakonnik. Na chórze dostępne jest miejsce, gdzie o. Pio otrzymał w 1918 roku pierwsze stygmaty.


W tym miejscu na chórze o. Pio otrzymał stygmaty w 1918 roku,
w tle ołtarz z obrazem Matki Bożej Łaskawej z XIII/IV wieku

Aby pomieścić licznych pielgrzymów w 1959 roku dobudowano obok drugi kościół, Bazylikę   Basilica Santa Maria Delle Grazie  pod wezwaniem MB Łaskawej. Nad ołtarzem głównym wykonano mozaikę z wizerunkiem patronki. Oba te połączone kościoły stworzyły Sanktuarium MB Łaskawej.

W krypcie bazyliki znajdował się skromny grób Ojca Pio. Na terenie klasztoru otworzono muzeum, gdzie pielgrzymi mogą zobaczyć pokoik, w którym żył Ojciec Pio.


Pokój Ojca Pio

Obok sanktuarium zbudowana jest Droga Krzyżowa o długości ok. 800 m. Stacja V przedstawia Ojca Pio w roli Szymona Cyrenejczyka, pomagającego Chrystusowi dźwigać krzyż w drodze na Kalwarię.  W pobliżu stoi ceniony we Włoszech szpital, tzw. Dom Ulgi Cierpieniu.

    
Dom Ulgi w Cierpieniu  

Przedstawiony kompleks obiektów związanych z życiem Ojca Pio latami przyciągał tłumy pielgrzymów, do 7 mln osób rocznie.

..

Jak wykorzystano autorytet Ojca Pio do realizacji masońskich planów?

W 1993 roku o. kapucyni postanowili pobudować nowy kościół w San Giovanni Rotondo w oparciu o otrzymaną dotację państwową  i datki wiernych. Przygotowanie projektu zlecili światowej sławy architektowi  Renzo PianoPowstała świątynia na powierzchni 4 700 m2. Wewnątrz znajduje się 1650 ławek dla 6 500 osób. Obiekt ma ona dwa poziomy, które w sumie mogą pomieścić do 10 000 wiernych.

Zobacz niezwykłe sanktuarium Ojca Pio

„Nowy kościół” pod wezwaniem  św. Ojca Pio według projektu Renzo Piano

„Nowy kościół” był konsekrowany w dniu 1 VII 2004 w dziwnej atmosferze. Nad bezpieczeństwem zgromadzonych wiernych czuwało 500 policjantów.

W 2006 roku włoski inżynier Franco Adessa w czasopiśmie Chiesa Viva opublikował pracę Czy „nowy kościół” pod wezwaniem św. Ojca Pio jest świątynią masońską?  /Tłumaczenie w języku polskim tego opracowania można pobrać z internetu./  Tekst ten ma 64 strony, zawiera wiele skomplikowanych wyliczeń i opisów elementów świątyni. Aby zrozumieć wykorzystane symbole masońskie należy przeczytać cały tekst. W notce podam jedynie tylko kilka wybranych przykładów.

Tradycyjnie kościoły katolickie budowane są na planie krzyża, ten zbudowany jest na planie spirali.

 Plan ” nowego kościoła”

Według słownika masońskiego „spirala” symbolizuje Wielkiego Architekta Wszechświata.

Górny poziom świątyni

Główne wejście do świątyni ma dwie bramy z brązu.

       
Lewa brama z brązu

Przed bramą widzimy sadzawkę chrzcielną w postaci ośmiokątnej muszli. Symbolizuje ona strategię masonerii w kierunku zjednoczenia wszystkich religii pod przywództwem „wtajemniczonych”.

Przykładowe znaczenie wykorzystanych symboli na bramie:

„Zwisająca ręka” to potwierdzenie przysięgi I stopnia
poniżej „Mistrz loży” i czarka na jałmużnę kandydata

Prawe drzwi z brązu zawierają również liczne masońskie symbole.

Prawe skrzydło drzwi

Stojący na dole „baranek” przedstawia kandydata do loży, a ogólnie chrześcijanina.


Symbol I stopnia wtajemniczenia

Ołtarz główny ma kształt „odwróconej piramidy”, która wskazuje miejsce przechowywania kamienia filozoficznego.


Ołtarz w postaci odwróconej piramidy

Pierwotnie nad głównym ołtarzem wisiał Krzyż bez ukrzyżowanego Jezusa Chrystusa, który aktualnie został przeniesiony do bocznej sali.


Krzyż pierwotnie wiszący nad głównym ołtarzem

W pomieszczeniu centralnym nie ma tabernakulum. Tabernakulum znajduje się w bocznej Kaplicy Adoracji.


Tabernakulum

 

Część podziemna świątyni 

W części podziemnej umieszczony jest grób św. Ojca Pio. Idziemy tam długim korytarzem ozdobionym 54 mozaikami z życia Ojca Pio i św. Franciszka wykonanymi przez słoweńskiego jezuitę o. Marko Rupnika.


Przykładowe mozaiki

W 40 lat po śmierci postanowiono otworzyć grób  św.Ojca Pio. Włosi, rodzina zakonnika oraz włoskie organizacje nieskutecznie apelowali o cofnięcie tej decyzji.  W Turynie powstało stowarzyszenie Associazione Pro Padre Pio , które monitoruje na bieżąco te apele. Na swojej stronie internetowej publikują dokumenty z lat 2007-2016 w sprawie o:

  • nie przeprowadzanie ekshumacji,
  • nie umieszczenie ciała św. Ojca Pio w szklanej trumnie,
  • nie wystawianie szklanej trumny na widok publiczny,
  • nie wożenie szklanej trumny do Rzymu.

Ekshumacja odbyła się w nocy z 2 na 3 marca 2008 roku. Pomimo sprzeciwów  19 kwietnia 2010 roku relikwiarz z ciałem Ojca Pio przeniesiono do nowego kościoła.

Zwykle pielgrzymom mówi się o doskonale zachowanym ciele świętego, co nie jest zgodne z prawdą. W szklanej trumnie widzimy maskę twarzy świętego wykonaną przez firmę Gems Studio z Londynu. W maskę tę wmontowano zachowane elementy  twarzy. Firma Gems Studio wykonuje postacie eksponowane w Muzeum Figur Woskowych Madame Tussauds.  Makabryczny jest pomysł pokazywanie relikwii w połączeniu z maskę wykonaną z silikonu w szklanej trumnie w masońskiej świątyni. Stowarzyszenie Associazione Pro Padre Pio  wiele razy apelowało, aby relikwie powróciły do dawnego grobu w Sanktuarium Matki Bożej.

    
Grób św. Ojca Pio w części przyziemnej świątyni

W ramach uroczystości związanych z Rokiem Miłosierdzia papież Franciszek zaplanował wystawienie szklanej trumny z ciałem św. Ojca Pio w Rzymie od 3 do 11 lutego 2016 roku, link do programu uroczystości.

*****

Katolicy  nie są przygotowani do odczytywania masońskiej symboliki, nie rozumieją jej. W sanktuarium św. Ojca Pio widzą mnóstwa złota i słyszą ogólny szum spacerujących osób, podziwiających dziwne dzieła sztuki. Czują się tak, jakby znaleźli się w muzeum sztuki współczesnej, a nie w kościele katolickim. Nie ma tutaj atmosfery modlitwy.

Podoba Ci się to co robimy? Wesprzyj projekt Magna Polonia!
Proszę czekać...

Dodaj komentarz